Kerthelység

2012. aug 31.

A Törökbálinti Ifjúsági Önkormányzat süsseni látogatása

Írta: admin Kategória: ESEMÉNYEK

Idén nyáron ismét alkalmunk volt meglátogatni a süsseni ifjúsági önkormányzatot és velük együtt ünnepelni a városi ünnepségen. Az ottani fiatalok nagy többségével már megismertük egymást a korábbi magyarországi és németországi találkozások alkalmával, így a legelejétől kezdve oldott és családias volt a hangulat, a német fiatalok pedig igazán nagyszerű programokkal készültek.
Buszunk június 13-án, pénteken reggel hat órakor indult a Német Kisebbségi Háztól. Az út bár hosszúnak ígérkezett, mégis vidáman és kellemesen telt. Aznap este, amikor megérkeztünk, a süsseni barátaink vacsorával fogadtak bennünket, este nyolc órakor pedig a Stadtfest nyitó koncertjére voltunk hivatalosak a helyi katolikus templomban. A klasszikus zene harmóniája mindannyiunk számára pihentető zárása volt a napnak.
Szombaton, reggeli után Ulm városába látogattunk el. Óriási élményben volt részünk, hiszen az ulmi székesegyház legtetején állhattunk, ami a maga 161,53 méterével a világ legmagasabb katolikus temploma és nem utolsósorban a gótikus építészet egy kiemelkedő remekműve. A kilátás egyszerűen káprázatos volt, rengeteg fényképet készítettünk. Tovább sétálva a városban, megtekintettük Ulm nevezetességeit és ellátogattunk a Dunai Svábok ünnepségére is.
Ulmi kirándulásunkat követően az általunk már ismert és nagyon kedvelt Stadtfest városi mulatság meglátogatásával folytattuk az estét Süssenben. A jól összeszokott társaság és a széles körű szórakoztatásnak köszönhetően nagyon jól érezte magát együtt a két ifjúsági önkormányzat. Ez az este, hasonlóan a többihez, szintén megerősítette az ifjúsági önkormányzatok, városaink kapcsolatát.
Vasárnap reggel közösen vettünk részt az ökomenikus igehirdetésen. A misét követően Neckarsulmban, az ottani fürdőben töltöttük a nap további részét.
Az este folyamán a süsseni ifjúsági önkormányzat házában vendégül láttuk fogadóinkat és közösen sütöttünk, főztünk magyar ételeket. Az elkészített vacsorát mindenki nagy élvezettel fogyasztotta.
Hétfőn Markus Czinszky kalauzolásával autóbuszos kiránduláson vettünk részt és megtekintettük a charlottenhöhlei cseppkőbarlangot. A barlang jó kivilágítottsága lehetővé tette a cseppkövek közelebbi megfigyelését.
A közös ebédünket követően Giengenbe érkeztünk, amely a híres Steiff plüssmedvék szülővárosa. A Steiff Múzeum kiállítása bemutatta nekünk a plüssállatok széles választékát. Turai István szavaival teljesen egyetértettünk, miszerint a plüssállatok között – mindannyian visszaemlékezve kiskorunkra – újra gyermekké válhattunk.
Az érdekes kirándulásunkat egy búcsúvacsorával zártuk, ahol Turai István polgármester beszéde végén bejelentette, hogy áldozatos munkájáért Markus Czinszkynek ítélték a Törökbálintért Díjat, amelyet augusztus 20-án ünnepélyes keretek között adnak át.
Kedd reggel indultunk haza a négynapos nagyon szép és hasznos látogatásról. Őszintén és szívből mondhatjuk, hogy az idei süsseni kirándulásunk minden szempontból jelentős esemény volt a német és magyar ifjúsági önkormányzatok életében. Az utazás ismét megerősítette azt a tapasztalatot, hogy a két csapat képes együtt gondolkodni és dolgozni egy sikeresebb jövőért.