Kerthelység

2013. feb 17.

Kínai mesterektől tanultunk

Írta: admin Kategória: SPORT

November 28-án este 8 órakor szállt fel a repülőgépünk, hogy megtegyük ezt a hosszú utat. Nem egyedül utaztam, Ludascher Nimródnak és nekem jutott az a megtiszteltetés, hogy kínai mesterektől is tanulhassunk Dél-Kínában, Guangzhou városában.
Nagyon szívélyesen fogadtak bennünket. Az első napok az ismerkedéssel teltek, nem volt könnyű belerázódni az angol nyelv használatába, és megbarátkozni az ottani szokásokkal. 45-en érkeztünk a táborba, a világ különböző országaiból. Volt, aki oroszlántáncot jött tanulni, és volt, aki a Kung Fu tudását jött tökéletesíteni. Mi az utóbbi csoportba tartoztunk.
A tábor első napján megismertük az edzőinket, akik már az első perctől kezdve nagyon rokonszenvesek voltak számunkra. Nem sokkal idősebbek nálunk, de mégis hatalmas tudással és tapasztalattal rendelkeznek. Érdekes volt, hogy még az alapgyakorlatokban is találtak hibákat, pedig azokat már sok éve, ugyanúgy csináljuk. Rengeteg erősítés és alapozás volt, az első héten a legnagyobb kihívások közé tartozott feljutni az 5. emeleti szobánkba az izomláz miatt. Később ez már nem okozott gondot, sikerült felvennünk a ritmust és egyre jobban teljesítettünk. A tábor végén megrendezett vizsgán pedig mindketten a legjobbak között voltunk.
Az első tananyagrész a Shaolin Kung Fu 5 alapgyakorlata és első formagyakorlata volt, ami nem okozott problémát számunkra, hiszen nagyon régen tanultuk már, így a haladó csoportba kerültünk. Egy nap után, egy számunkra is új formagyakorlatot (Da Hong Quan) kezdtek nekünk tanítani. Ezt mindketten nagyon élveztük. Később még két formagyakorlatot tanultunk más stílusokból, egy kínai és egy ausztrál mestertől.
Reggelente 5:50-kor indultunk futni az iskola melletti hegyre. Ehhez szinte lehetetlen hozzászokni, de mire mégis majdnem sikerült volna, lesérült a lábam. A reggeli futás után Tai Chi edzés következett, majd közösen reggelizni mentünk. A nap során még két edzés volt, egy délelőtt, egy pedig délután, és néha este is szabad gyakorlás formájában.
Az edzések mellett megismertettek minket a kínai kultúra alapjaival is. Esténként előadások voltak különböző témákban, mint például a kínai oroszlántánc, füstölők, teaszertartás, sérülések megelőzése és kezelése, kínai orvoslás, kalligráfia stb. Emellett elvittek minket egy egynapos városnéző túrára Guangzhou belvárosába, este pedig egy hajókirándulásra a Pearl folyón, ahonnan gyönyörűen látszódott a kivilágított belváros. A tábor felénél három napra Foshan városába látogattunk, ahol számtalan múzeumot, kertet, templomot mutattak meg nekünk, és egy hotelben pihenhettük ki magunkat.
A kirándulás után nehéz volt visszarázódni a mindennapok egyhangúságába. Újra kezdődtek a reggeli futások, a kemény edzések. A tábor egy vizsgával zárult, ahol mindenki megmutathatta, mennyit fejlődött ezalatt az öt hét alatt. A vizsgán mind a ketten jól szerepeltünk, és erről oklevelet is kaptunk. A tábor résztvevői egy záróünnepségen búcsúztak el egymástól, ahol mindenki fellépett és megmutatta tudását. Az est egy búcsúvacsorával végződött, ahol végleg könnyes búcsút vettünk egymástól.
A tábor vége után még egy hétig maradhattunk és végre jobban megismerhettük a várost is. Sokat sétáltunk, bejártuk a bevásárlóközpontokat, megvettük az ajándékokat, amiket emlékbe hoztunk. 2013. január 5-én szállt le a gépünk a Liszt Ferenc repülőtéren. Jó volt világot látni, sok-sok élménnyel gazdagon tértünk haza.
Reméljük, a Kínában gyűjtött tapasztalataink és a megszerzett tudás, a Törökbálinti Shaolin Kung Fu fiatal, utánpótláscsapatát is gyarapítani fogja. Ezúton is szeretnénk megköszöni Törökbálint városának és minden támogatónknak a segítséget, nélkülük ez az utazás, továbbképzés, tanulás nem jöhetett volna létre.