Kerthelység

2012. okt 30.

A mi Auchan áruházunk

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Interjú Kertai Istvánnal, a törökbálinti Auchan áruház igazgatójával

Aki az elmúlt tíz-egynéhány évben Törökbálinton élt, valószínűleg velem együtt tanúja volt a Cora áruház nyitásának, fejlődésének, fénykorának és végül ez év tavaszán csendes hanyatlásának is. Hírek jöttek-mentek, aztán április végén véglegesen eldőlt, az Auchan veszi meg a Magyarországról kivonuló belga vállalat összes áruházát, köztük a „miénket” is. Hiszen mi, törökbálintiak mindannyian egy kicsit a sajátunknak éreztük ezt az áruházat. A végleges döntés után örömmel tapasztaltuk, hogy az új tulajdonos jelentős felújításokba fogott, és a nyári átalakulást kísérő átmeneti állapot után szeptember 28-án hivatalosan is megnyitotta kapuit a törökbálinti Auchan áruház. Mi marad régi, és mi változott? Erről kérdeztük Kertai István igazgatót.
Igazgató úr! Az áruház ruhája új, de ön szerencsére a régi…
Igen, 1997-ben osztályvezetőként Törökbálinton kezdtem a szakmát, és az akkor megnyílt áruházban két évig dolgoztam. Aztán később, két éve ismét visszatértem, már igazgatóként. A tulajdonosváltással járó munkát együtt csináltuk végig a régi csapattal és most már mint Auchan áruház várjuk a vásárlókat.
Törökbálintiként bízom benne, hogy az áruház hamarosan a régihez hasonló, magas színvonalú kiszolgálással és áruválasztékkal várja a vásárlókat. Van remény erre?
A törökbálinti áruház több szempontból is különleges helyzetben van a többihez képest. Főként az elhelyezkedése miatt, ami egyszerre jelent előnyt és hátrányt is. Mivel sokan járnak be a városba dolgozni, a budaörsi áruházak talán jobban útba esnek, ezért sok vásárlónkat elvonja ez a terület. Viszont Törökbálint lakosságának jelentős része az anyagilag tehetősebbek közé tartozik, és ez a jellemző több környéki településre is. Ezért az elmúlt évekhez hasonlóan most is az a tapasztalat, hogy a magasabb árfekvésű, minőségi termékekből, márkás árukból jelentősen nagyobb forgalmat bonyolítottunk le eddig is, mint a többi áruház. Ez a vásárlói réteg nagyon igényes, elvárja a magas színvonalú kiszolgálást és a széles termékkínálatot. Mivel az Auchan vezetőségének is az a jól felfogott érdeke, hogy megtartsa, illetve visszacsábítsa ezeket a vásárlókat, igyekszik maximálisan kiszolgálni az igényeket. Emellett az Auchan kínálatában ugyanúgy megtalálhatók a közepes és alacsonyabb árfekvésű termékek, így mindenki talál a saját igényeinek, pénztárcájának megfelelőt.
A jó minőség és az alacsony ár tehát nem feltétlenül zárja ki egymást?
Az Auchan eddig is és ezután is igyekszik az árait alacsonyan tartani. Folyamatosan ellenőrizzük az árainkat, összevetjük a konkurenciáéival, és nyugodtan mondhatom, hogy az Auchan agresszív árpolitikájának elsősorban a vásárlók látják hasznát, hiszen a legtöbb stratégiai jelentőségű termék árát mi tudjuk a legalacsonyabban tartani.
Mi az, ami ön szerint a törökbálinti áruház legnagyobb erőssége?
Az első és szerintem legjelentősebb vonzóerő a hús-, hal-, a sajt- és a cukrászrészleg, ahol az önkiszolgáló hűtők mellett továbbra is megmaradtak a kiszolgálással működő pultok. A megnyitón is megemlítettem azokat a régi vásárlóinkat, akik Székesfehérvárról járnak fel hozzánk, mert a mi halpultunk kínálata szerintük messze a leggazdagabb. De nem szabad elfeledkeznünk a személyes kapcsolatok jelentőségéről sem. Hiszen a kedvenc hentesünkhöz vagy sajtmesterünkhöz képesek vagyunk néha hosszabban is utazni, hiszen biztosak lehetünk benne, hogy mindig minőségi árut kapunk, és segítséget is kérhetünk az áru kiválasztásával vagy akár a feldolgozásával kapcsolatban is. Ez a személyes kontaktus nagyon fontos megtartó erő lehet.
Ezt magam is tanúsíthatom, hiszen a napokban örömmel tapasztaltam, hogy a sajtos, felvágottas, húsos pultoknál a régi kedves ismerősök szolgáltak ki. A tulajdonosváltás hogyan érintette a kollektívát?
Amikor az Auchan átvett minket, ígéretet tett arra, hogy senkit nem fognak elbocsátani, és ennek az ígéretének maradéktalanul eleget is tett. Ez egy nagyon jól kialakult erős, összetartó csapat. Sok kolléga törökbálinti vagy a közeli települések valamelyikéről jár be. Nem is lett volna érdeke az új vezetésnek, hogy ezt a jól működő egységet megbontsa. A csapat nagyon jól vizsgázott az átalakításokkal járó munkák során. Tulajdonképpen nekik köszönhető, hogy szeptember végére sikerült teljesen beüzemelnünk az új rendszert. Persze voltak közben fennakadások, és ha valakinek esetleg problémája adódott az új árakkal vagy netán az árucserékkel, attól ezúton is elnézést kérek. Igyekszünk minden panaszt azonnal orvosolni, és a reklamációkkal kapcsolatban az ügyintézést lehetőleg mindig személyesen felügyelem.
Az azonnal szembetűnik, hogy az áruház új ruhát kapott. Milyen más jelentősebb beruházásokat hajtott végre az új tulajdonos?
Az egyik jelentős változtatás a parkoló felújítása, azaz új növények telepítése, a közlekedési táblák cseréje, az aszfaltburkolat kijavítása volt. Bízom benne, hogy vásárlóink értékelni fogják, hogy újra esztétikus környezetben, kényelmesen és biztonságosan parkolhatnak, amikor hozzánk jönnek vásárolni. Az épületben is sok felújítást végeztünk. A pénztárak új, modern fizetőhelyein már a legújabb rendszer működik, teljesen felújítottuk az egyik mosdót, és hamarosan sor kerül a másik toalett rendbehozatalára is. Ezenkívül sok kisebb felújítást is elvégeztünk.
Az áruház üzletsorán sok helyiség üresen áll. Ezekkel mi lesz?
Az üzletsoron lévő kis üzletek kiadása nem a törökbálinti áruház vezetésének kompetenciája, ezt az Auchan egy másik, ingatlanberuházással foglalkozó részlege, az Immochan felügyeli. De bízom benne, hogy az áruház sikeres működésével, a vevők számának növekedésével hamarosan új életre kel az üzletsor is.
Eddig azokról a dolgokról beszéltünk, amelyek eddig is jól működtek. Mi az, amin változtatni szeretnének?
Az egyik ilyen terület a műszaki részleg felfuttatása. Talán az áruház polcelosztásának, berendezésének betudhatóan ez az osztály nem teljesített igazán jól. Most átrendeztük, sokkal szellősebb, jobban belátható lett. A választékot is igyekeztünk jobban a vásárlók igényeihez igazítani, és több akciót is tervezünk annak érdekében, hogy mi jussunk először a vevők eszébe akkor is, ha háztartásig gépeket vagy híradástechnikai eszközöket szeretnének vásárolni. A másik ilyen terület a textilosztály, ahol szintén nagy átalakításokat tervezünk az áruválaszték és a berendezés terén is. Az Auchan termékkínálatában sok népszerű ruházati termékcsoport megtalálható. Bízom benne, hogy egyre több vásárló próbálja ki és szereti meg ezeket az újdonságokat is. A harmadik nagy lépés a benzinkút felújítása, ahol még jelenleg is folynak a munkák. A benzinkút egyébként a kínálat mellett a másik nagy vonzereje a törökbálinti áruháznak, ugyanis ilyen kedvező áron a közelben sehol máshol nem tankolhatnak az autósok, tehát mindenképpen érdemes összekötni a hétvégi nagybevásárlást a benzintankok feltöltésével is. A kedvező ár hatása egyébként már most megmutatkozik, hiszen az építkezéssel járó felfordulás ellenére a benzinkút forgalma is folyamatosan emelkedik az utóbbi időben.
Utoljára beszéljünk még a pontgyűjtő kártyákról. Hiszen egyelőre működik tovább, úgy, ahogy megszoktuk, de ha a budaörsi áruházban vásárolunk, azzal nem gyarapíthatjuk a pontjainkat. Milyen jövőt szánnak ennek a rendszernek?
A bizalomkártya szerintem egy hatékony hűségfejlesztő eszköz. A kérdés az, hogy tudjuk-e működtetni a rendszert úgy, hogy rentábilis legyen. Még nem dőlt el véglegesen, hogy mi lesz a pontgyűjtő kártyák sorsa. Egy dolog teljesen biztos: ha döntés születik ebben az ügyben, arról vásárlóink időben tájékoztatást kapnak. Legfőbb szándékunk, hogy hűséges vásárlóinkat megtartsuk, és visszacsábítsuk azokat, akik az átalakulás viszontagságai közepette esetleg elpártoltak tőlünk, és ide vonzzuk azokat, akik úgy érzik, tudunk olyat nyújtani, amit a környező áruházak közül csak nálunk találnak meg. A törökbálinti Auchan áruház csapata szeretettel várja vásárlóit!



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!