Kerthelység

2012. feb 28.

Törökbálint – világfalu

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Beszélgetés Szirbik Istvánnal, az SCB Törökbálinti Turisztikai Fejlesztő Nonprofit  TDM Kft. menedzserével

A gazdasági válság egyik legszembetűnőbb, szomorú jele városunkban az elárvult GL Outlet épületegyüttese. Ha az önkormányzat kihelyezett irodáiban járva az ügyintézés után végigsétálunk a kihalt üzletsoron, és bekukucskálunk a kiürült helyiségekbe, elcsodálkozunk, hogy minden ott áll készen, és még sincs, aki működtesse ezeket az üzleteket, nincs, aki vásároljon bennük. A sor végén még egy komplett, szépen berendezett étterem is árválkodik. Persze tudjuk, hogy válság van, nincs az embereknek pénze, de azért vannak olyan helyek, ahol virágzik a kereskedelem, és nincs hiány vásárlókban most sem! Vajon mi az, amitől az egyik vállalkozás sikeres, a másik hasonló pedig nem? A választ nem tudom, de annak mindenképpen örülnék, ha ez a kitűnő adottságokkal rendelkező épületegyüttes nem állna üresen. Így van ezzel Szirbik István, az SCB Törökbálinti Turisztikai Fejlesztő Nonprofit TDM Kft. desztinációmenedzsere is. A hasznosításra kész tervei vannak, már csak meg kellene valósítani őket.

Szirbik úr, a törökbálinti polgárok először tavaly találkozhattak önnel a TDM megalakulásakor. Összefoglalná röviden, milyen céllal alakult meg ez a nonprofit kft.?

A TDM Non­profit Kft., amelynek Törökbálint önkormányzata is 26 százalékban a tulajdonosa, azzal a céllal alakult, hogy összefogja és fejlessze a város vonzáskörzetében turisztikával és a kapcsolódó szolgáltató tevékenységekkel foglalkozó cégek és vállalkozások működését. A nemzetközi tapasztalatok és az országban is több helyen már jól működő hasonló szervezetek eredményei azt mutatják, hogy a turisztikával foglalkozó vállalkozások sokkal eredményesebben tudnak dolgozni, ha összefognak, és egymást segítve, egymást kiegészítve végzik tevékenységüket. Törökbálint nagyszerű adottságokkal rendelkezik. Úgy gondolom, ezeket a lehetőségeket vétek lenne kihasználatlanul hagyni.

Hogyan kapcsolódik a témához a GL Outlet épülete?

Ez az épületegyüttes kiváló adottságokkal rendelkezik. Már az elhelyezkedése is nagyszerű, hiszen a Budapestet megközelítő autópályák csomópontjában áll. Ráadásul a Budapest–Balaton útvonalnak is a középpontjában vagyunk. A hasonló adottságú bécsi Shopping City Süd évente 25 millió látogatót fogad! Miért ne lehetne nálunk is hasonló sikerrel működtetni egy ilyen komplexumot?

Valóban ez a kérdés: miért nem. Hiszen a GL Outlet is nagy reményekkel indult, és most itt állnak az üzletei üresen. Mit kellene másként csinálni?

Különleges szolgáltatásokkal, üzletekkel és rendezvényekkel kell megtölteni a házat ahhoz, hogy ide vonzza a látogatókat. A buszok itt mennek el mellettünk, csak rá kell venni az utazási irodákat, hogy lekanyarodjanak a parkolónkba. Ehhez kell az egységes külső kommunikáció, a marketing. Ahogy a magyar buszok mennek Bécsbe és az SC bevásárló túrát egybekötik egy bécsi városnézéssel, ugyanúgy Bécsből is jöhetnének ilyen buszok, hiszen Budapest is rengeteg látnivalót kínál, és közben be is lehet vásárolni olyan hungarikumokat, amelyeket csak itt vehetne meg a vendég.

Budapest, hungarikumok… Hogyan fejlődött ez a terv a „világfalu” elgondolásig?

Az ötlet a GL Outlet épületének hasznosítására már megvolt, amikor egy üzleti találkozón megismerkedtem Tanka Lászlóval, a Panoráma Világklub elnökével. Ez a szervezet a világ minden részén élő magyar embereket, baráti társaságokat kapcsol össze. Tavaly nyáron az első Magyar Világtalálkozót a Balatonnál rendezték meg. Idén már a fővárosban a Syma Csarnok ad helyet ennek az eseménynek. Itt kerültünk mi a képbe, hiszen nincs ma a városnak egy olyan egységes rendezvényközpontja, ahol az idelátogató turisták egy helyen megtalálnának minden olyan szolgáltatást, amire szükségük van. Ennek a programnak egy része a „Világfalu”, amelyben egy helyen valósulhat meg minden olyan szolgáltatás, amit nyújtani tudunk.

Ez a terv mindenképpen nagyszerű, és teljesen bele is illik Törökbálint városfejlesztési koncepciójába. Mi a következő lépés, hogy meg is valósuljon?

A tervek készen vannak, az épület teljes felszereltséggel itt áll. A Cora áruházban a napokban nyílik meg az SCB Turista Információs Irodánk. A következő feladat a befektetők „bevonzása”. Olyan vállalkozó szellemű, szolgáltatással, kereskedelemmel foglalkozó vállalkozókat keresünk, akik szívesen vennének részt egy ilyen nagyszabású projekt megvalósításában. A terveken jól látható, hogy az általunk elképzelt szolgáltatások skálája nagyon széles: a gyógyító negyedtől a konferencia-központon keresztül nagyon sok minden elfér ebben az épületben, és ezenkívül több kihasználatlan lehetőség is adódik a befektetők részére Törökbálint területén, ahol a Világfalu elemei megvalósíthatók. A bérleti díjak kedvezők, az egységes arculat, a marketingmunka és a különböző fővárosi idegenforgalmi szereplőkkel való szoros együttműködés pedig a megfelelő számú látogatót is biztosíthatná.

Ha jól értem, ez az egész beruházás a Magyar Világtalálkozó Világfalu programja alapján valósulna meg.

A Magyar Világtalálkozó minden évben Budapesten fesztivál jelleggel kerül megrendezésre. Törökbálinton a Világfalut állandó jelleggel valósítjuk meg, ami egész évben jelentős idegenforgalmat fog jelenteni a városnak és környékének. A mi álmunk egy élettel teli, nyüzsgő szolgáltató- és rendezvénycentrum, amelyben munkát talál sok helyi vállalkozás és munkavállaló, amely bevételt termel a tulajdonosoknak, a városnak, és a vásárlás, a szórakozás és a kényeztetés kellemes élményével ajándékozza meg az idelátogatókat.

Perjés Erzsi



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!