Kerthelység

2009. szept 30.

Türelem és együttműködés

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Rövidesen új nagyberuházás indul a városban!

Megalakult a Városfejlesztő Zrt.
Három évvel a Munkácsy Mihály Művelődési Ház átadása után, számos kisebb- nagyobb beruházást követően,  hamarosan tovább épül, szépül Törökbálint. Évek óta tervezzük a város főutcájában az új városháza építését. Számos szakmai és lakossági fórum vitatta meg a lehetőségeket, elképzeléseket. Az elkészült tervekkel Törökbálint sikerrel pályázott az Európai Unió által kiírt pályázaton, így a tervek már a megvalósítás küszöbén állnak.

Az építkezés hamarosan elkezdődhet, a szakmai lebonyolítás koordinálására pedig a képviselő-testület szeptemberben létrehozta a Városfejlesztő Zrt.-t. Az új szervezet megbízott vezérigazgatójával, Tóth-Deme Miklóssal és felü­gye­lő­bi­zottságának elnökével, Halász Örssel az előttünk álló feladatokról beszélgettünk.
– Hamarosan újra építkezésbe fog a város. Miért volt szükség a megvalósításhoz egy különálló cég létrehozására?
– Tóth-Deme Miklós: Az első és legfontosabb ok a pályázat előírásai között keresendő. Az uniós pályázat kiírója ugyanis kikötötte, hogy a pályázaton elnyert összeg csakis az önkormányzati gazdálkodás kereteitől elkülönítetten, egy önálló gazdálkodó szervezet keretein belül használható fel. Ezért minden pályázó önkormányzatnak erre a feladatra egy új céget kell alapítania. Emellett szükség is van egy ilyen társaságra, hiszen az önkormányzati apparátus kapacitásai behatároltak. Egy olyan nagyléptékű projekt, mint az új városháza építkezésének megszervezése, jelentős többletmunkát róna az ott dolgozókra. A harmadik ok nyilvánvalóan a praktikum. A jelenlegi projekt keretein túl a Városfejlesztő Zrt. később a tervek szerint   feladatot kap majd más, az önkormányzat elképzelései közt szereplő feladat megvalósítására.

Tóth-Deme Miklós Nős, két gyermek édesapja. Gimnáziumi tanulmányait a Budapesti Piarista Gimnáziumban végezte, majd az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán szerzett mérnöki diplomát. Több mint 12 éve foglalkozik ingatlanfejlesztéssel és -finanszírozással. Kezdetben a kivitelezési és műszaki ellenőrzési területen dolgozott, majd nyolc éven át több magyarországi bankcsoportnál (OTP, UniCredit, FHB) töltött be vezetői, felső vezetői beosztást az ingatlanfinanszírozással és befektetéssel foglalkozó leányvállalatoknál. MBA diplomával és RICS (nemzetközi ingatlanszakértői) tagsággal rendelkezik. Szabadidejében teniszezik és vízilabdázik.

– Milyen a cég felépítése?
– Kicsik vagyunk, éppen ezért hatékonyak. A könyvelési feladatokat, a jogi képviseletet, a kommunikációs és marketingmunkát egy-egy magasan képzett, nagy gyakorlattal rendelkező kollégám látja el. A takarékosság jegyében kívánunk dolgozni. Ezért amíg az adminisztratív feladatok mennyisége engedi, nem veszünk fel asszisztens munkatársat. Az irodánkat is az építkezés közelében, a Szent István utcában rendeztük be, hogy folyamatosan, napról napra könnyen figyelemmel kísérhessük a munkálatok menetét.
– A művelődési ház építkezésekor még nem volt Városfejlesztő Zrt. Akkor ki végezte el azokat a feladatokat, amelyek most az önök hatáskörébe tartoznak majd?
– Egy része az önkormányzati munkatársak feladata volt. Más részét, például a műszaki ellenőrzést, a lebonyolítói teendőket megbízott külső cégek végezték el, természetesen díjazás ellenében.  Ez most már nagyrészt a mi feladatunk lesz. A zrt. önállóan, de az önkormányzattal szoros együttműködésben dolgozik. A pályázati pénzeket az önkormányzat hívja le és egy támogatási szerződés keretében utalja át a társaságnak. Mi felelünk a műszaki megvalósításért és teljes elszámolási kötelezettségünk van az önkormányzat felé.
– Pontosan mi a feladata a zrt.-nek az építkezés megvalósítása során?
– A mi feladatunk a projekt teljes műszaki és pénzügyi felügyelete, menedzselése a beruházás „kulcsrakész” befejezéséig. Emellett napi feladatunk a lakosság folyamatos tájékoztatása. Mindent megteszünk, hogy Törökbálint polgárai figyelemmel kísérhessék a munkálatok menetét, annak minden részletet,  a befejezésig.
– Milyen fórumokon tájékozódhatnak az itt élők a munkálatok menetéről?
– Halász Örs: Egy ilyen léptékű építkezés jelentős áldozatokat követel, elsősorban a környéken élőktől. A bontással járó zaj, por, a hatalmas tehergépjármű-forgalom, a gyakran változó útlezárások – a legnagyobb gondosság mellett is – megnehezítik majd az itt élő, itt dolgozó emberek mindennapjait. Körültekintő szervezéssel, megfelelő kommunikációval és pontos, gyors szakmai munkával ezek a kellemetlenségek csökkenthetők. Sokkal könnyebb elviselni a nehézségeket, ha az ember látja az „alagút végét”, valamint a célt, amelynek elérése érdekében áldozatokat kell hoznia. Meggyőződésem, hogy megfelelő tájékoztatással elérhetjük, hogy az emberek ne csak türelemmel elviseljék, de adott esetben egyenesen segítsék a munkánkat. Ennek érdekében igyekszünk több csatornán keresztül tájékoztatni a lakosságot az építkezés menetéről. Szeretnénk, ha együttműködnének, javaslataikkal, megjegyzéseikkel elősegítenék a munkánkat.

Halász Örs 1966-ban született Budapesten. 1987-ben fejezte be tanulmányait a Külkereskedelmi Főiskolán, 1989-ben pedig a New York-i St. John Universityn marketingmenedzsment és kommunikáció képesítést szerzett. 1990–1992 között a The British Councilon angol kommunikációs tréningeken vett részt.
1993–1995 között a Colliers Inter­na­tio­nal (Hungary) cégnél marketingmenedzser volt, ahol ingatlanprojektek marketing- és szervezési feladatait látta el. 1996 és 1998 között a Delta Air Lines magyarországi projektvezetője volt, stratégiai és koordinációs feladatokkal foglalkozott. 1999–2002 az Ectaco Hungary Kft. szoftverfejlesztő és kereskedelmi cég – amely az amerikai Ectaco Inc. magyarországi disztribútora – tulajdonos-igazgatója.
2002-től a Kör’94 Kft. kereskedelmi szolgáltató és gazdasági tanácsadó cég – amely többek között ingatlanfejlesztési projektek marketing-tanácsadásával foglalkozik – tulajdonos-igazgatója. 2008-tól az egyesült arab emírségekbeli ingatlanok, ingatlanalapú tőkebefektetések és ingatlanrészvények forgalmazásával fog­lalkozó Eastline Real Estate Kft. stratégiai igazgatója.
2002 óta él Törökbálinton. Nős, három gyermek édesapja.

– Hol találhatnak információkat az érdeklődők?
– Folyamatban van az internetes oldalunk előkészítése, ahol teljes körű tájékoztatást igyekszünk majd nyújtani az aktuális kérdésekben. Akinek nincs internet-hozzáférése, az folyamatosan tájékozódhat a helyi újságokból is. Ezenkívül – aktuálisan lakossági fórumot – figyelemfelkeltő akciókat szervezünk. Ezekről időben tájékoztatjuk a lakosságot.

Ny.E.


Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!