Kerthelység

2008. okt 14.

Napirenden lévő közbeszerzések

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Kívülről nézve úgy tűnik, „nem haladnak a dolgok”

A 71/2008. (IV. 3.) Ök. határozatban rögzített közoktatási és intézkedési terv a humáninfrastruktúra-fejlesztés terén számos feladatot határozott meg. Ezek közül az egyik, hogy elindulhat a közbeszerzés az új hatcsoportos Árpád utcai óvoda és a Bálint Márton Általános és Középiskola új tagiskolája esetében. Erről szeptember 15-én rendkívüli ülésen egyhangúlag döntött a képviselő-testület. A célegyenesbe került feladatokról és az ide vezető útról Géczy Krisztián beruházási tanácsnokkal beszélgettünk.

– Miért tart ennyi ideig, amíg egy beruházás elkezdődik?
– Az intézmények elhatározott felújítását, bővítését az első kapavágás előtt hosszú és aprólékos munkát igénylő előkészítő időszak előzi meg. Az egyes fejlesztésekhez koncepciótervet, vázlattervet készíttetünk, amelyet az önkormányzat bizottságai, a kibővített beruházási kabinetülés résztvevői, majd végül a képviselő-testület is megtárgyal. Ezután a javaslatokkal módosított koncepcióterv a megbízott tervezőhöz kerül, aki ezt feldolgozza és a különböző szakhatóságokkal is egyezteti. Időnként előfordul, hogy valamelyik szakhatóság nem fogadja el a képviselői döntés valamely részletét, ezért aztán az anyag visszakerül a bizottságok és a képviselő-testület elé újratárgyalásra. Mindez persze meglehetősen lelassítja a folyamatot, kívülről nézve úgy tűnik, nem haladnak a dolgok. Én magam is gyakran bosszankodom olyankor, ha az önkormányzati területen az önkormányzat építkezni szeretne, és egy másik ügyünkben eljáró hivatalt kell kijelöltetni. Ez aztán mindig lelassítja az ügymenetet, és ez az idő – beleértve a döntés jogerőssé válási idejét is – szinte elviselhetetlenül hosszúnak tűnik.

Az óvodaépítés menete és időrendje
Részvételi felhívás megjelenése: 2008. szeptember 22.
Részvételi szakasz ajánlati határideje: 2008. október 8.
Részvételi ajánlatok bontása: 2008. október 8.
Részvételi szakasz eredményhirdetése: 2008. október 13.
Az ajánlattételi felhívás megküldése: 2008. október 13.
Ajánlattételi határidő: 2008. október 27.
Ajánlatok bontása: 2008. október 27.
Eredményhirdetés: 2008. október 29.
Szerződéskötés: 2008. november 06.
Munkaterület átadása, átvétele: 2008. november 17.
Beruházás befejezése: 2009. június 31.
Műszaki átadás-átvétel lezárása: 2009. június 31.

– A hatcsoportos óvoda építése, tervezése, áttervezése stb. már jó pár éve húzódik. Ennek mi volt az oka?
– Ez hosszú történet. Az önkormányzat az óvoda megvalósításához 2005 júniusában – az építési engedélyezési eljárást megelőzően – országos nyilvános építészeti tervpályázatot bonyolított le. A pályázatra 65 pályamű érkezett be, a bírálóbizottság a Török és Balázs Kft. tervét hirdette ki győztesnek. A tervezett épületre 2007-ben adott a budaörsi önkormányzat építési engedélyt. Majd az építésztervező kidolgozta az épület teljes engedélyezési és kiviteli tervdokumentációját. A kivitelezés közbeszerzési versenyeztetésekor felmerült, hogy a tervekben szereplő szerkezeti megoldások túl költségesek. Ezért a képviselő-testület gazdaságossági szempontok alapján úgy döntött, hogy újra kell terveztetni az épületet, radikálisan csökkentve a kivitelezés költségeit. A felmerült módosítások egy része az épületszerkezeteket (például geotermikus hősszivattyú helyett hagyományos fűtés, illetve más anyag választása) érintette. Végül olyan mélységekben kellett változtatni a terven, hogy az eredeti építészeti koncepció is módosult. Ezért a teljes épületet át kellett tervezni, így az új tervre új építési engedélyt kellett kérni.  Ezt most kaptuk meg, ezért indulhat csak most az új közbeszerzés.

A Bálint Márton Általános és Középiskola
új tagiskolájának építési menete és időrendje

Részvételi felhívás megjelenése: 2008. szeptember 6.
Részvételi szakasz ajánlati határideje: 2008. november 12.
Részvételi ajánlatok bontása: 2008. november 17.
Részvételi szakasz eredményhirdetése: 2008. november 20.
Az ajánlattételi felhívás megküldése: 2008. november 24.
Szerződéskötés: 2009. április-május
Munkaterület átadása, átvétele: 2009. május-június
Beruházás befejezése: 2010. augusztus 31.
Műszaki átadás-átvétel lezárása: 2010. augusztus 31.

– Mikorra készülhet el a beruházás?
– Szerencsés esetben talán jövő nyár végén birtokba vehetik a kis lakók az új épületet. Terveink szerint a jogérvényes használatbavétel után, 2009 szeptemberében a Bóbita óvoda átköltözhet az új óvodakomplexumba. Aztán elkezdődhet a régi, kiürült óvodaépület felújítása, aminek 2010 nyár végére el kell készülnie, mert a felújítás után ide költözik a Walla óvoda. Majd ezt az épületet is felújítjuk, és ha elkészül, várhatóan 2011-ben a Csupaszív óvoda tagóvodájaként fogadhatja majd az óvodásokat.
– Mikor indult az iskolakomplexum projektje?
– A projektet idén márciusában kezdtük előkészíteni. Településünk életében eddig ez a legnagyobb pénzügyi és építészeti beruházás. Ahogy haladtunk előre a műhelymunkában, elgondolásainkat sorra mutattuk be a döntéshozóknak. A megbeszélések során a bizottságok, a kibővített beruházási kabinetülés résztvevői, a képviselő-testület tagjai, az oktatási intézmények vezetői értékes észrevételekkel, javaslatokkal egészítették ki a tárgyalásra összeállított szakmai dolgozatot. A lebonyolító közbeszerzési szakértő minden előterjesztett változatot – informálisan – egyeztetett a Közbeszerzések Tanácsa engedélyezésért felelős szakértőivel. A szeptember 15-én összeült rendkívüli képviselő-testületi ülés egyhangúlag döntött arról, hogy a Bálint Márton  Általános és Középiskola új tagiskolája esetében elindulhat a közbeszerzés. Amíg folyik a közbeszerzési eljárás, addig a három önálló helyrajzi számú területet, amelyek különböző besorolásúak – 3178/2 hrsz TV-2 (településközpont – vegyes), 3181hrsz JZ-1 (jelentős zöldfelületet igénylő intézményi), 3182 hrsz KP (közpark) –, JZ-1 besorolás alá kell rendezni. Az összevonás után a településszerkezeti-településfejlesztési terv átdolgozására, szakhatósági és képviselő-testületi döntéshozatalra van szükség. A közbeszerzési eljárás után akkor lehet a projektpartnerrel a szerződést megkötni, ha befejeződött a telekátalakítás és a településszerkezeti-településfejlesztési terv módosítása. Ez optimális esetben 2009 áprilisáig megvalósítható. Azt gondolom, hogy ez a körülmény nem lehetetleníti el a 2010 nyarára tervezett munkabefejezést.

F.K.


Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!