Kerthelység

2015. ápr 19.

BRAMMER – ipari karbantartási termékek vezető forgalmazója Törökbálinton

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Beszélgetés Vaszilkó Judit ügyvezető igazgatóval
Januárban újra egy multinacionális cég nyitotta meg központi irodáját és raktárbázisát Törökbálinton. A Brammer Európa vezető forgalmazója a minőségi ipari, karbantartási, javítási és felújítási (MRO) termékek területén. A vállalat bemutatására Vaszilkó Judit ügyvezető igazgatót kértük meg, aki maga is törökbálinti lakos.
•   Ön évek óta Törökbálinton él. Milyen szerepet játszott ez
a tény abban, hogy a Brammer városunkat választotta új magyarországi székhelyéül?
Bár természetesen nagyon örültem neki, hogy a cég végül a törökbálinti helyszín mellett döntött, de ez a körülmény a legkevésbé sem befolyásolta a menedzsment döntését. Amikor egy ilyen nagy változtatásra készülünk, alaposan meg kell fontolni minden körülményt.
•  Mi késztette Önöket a költözésre?
Örömmel mondhatom el, hogy a magyarországi leányvállalat forgalmának erőteljes növekedése kényszerített minket a változtatásra. A Brammer Európa vezető forgalmazója az ipari karbantartás, javítás és felújítás területén szükséges termékek és szolgáltatások területén, beleértve a csapágyakat,
a mechanikus erőátviteli rendszereket, pneumatikát, hidraulikát, hajtóműveket, motorokat, szerszámokat és munkavédelmi felszereléseket. Jelen vagyunk az ipar szinte minden területén, például az autóiparban, a fémiparban, az élelmiszeriparban, a gyógyszeriparban, vagy a gépgyártás minden területén. Tavaly 77,74 millió euró értékben értünk el megtakarítást vevőinknek Európa-szerte a gyártási hatékonyság javításával, valamint a költségek és a forgótőke csökkentésével.
A cég 2002 óta működik Magyarországon. Januárig ceglédi központtal négy telephelyen, Kecskeméten, Debrecenben és Győrben lévő raktárbázisainkról szolgáltuk ki vevőinket, akik a családi vállalkozásoktól a multinacionális nagy gyártóvállalatokig sokféle vásárlót jelentenek. Mára a termékskálánk közel 270.000 cikkelemet tartalmaz – több mint 900 szállítótól –, ebből 30-40.000 folyamatos forgalmat produkáló termék. A vevőink köre, valamint dolgozóink száma is folyamatosan bővül, forgalmunk pedig minden évben közel 30%-kal emelkedett. Ezt a növekedést már lehetetlen volt a meglévő infrastruktúrával ellátni, így el kellett gondolkodnunk azon, hogyan tovább.
•     Hogyan zajlott a gyakorlatban a költözés az ötlettől a megvalósításig?
A vezetőség az angol anyacég képviselőivel közösen összeült Magyarország térképe fölött, és megvizsgálta a lehetőségeket. Felvázoltuk, hogy hol vannak a legnagyobb vevőink, illetve hol várható a legnagyobb üzleti potenciál számunkra. Olyan helyet kerestünk, ahonnan az ország összes jelentős ipari területe jól megközelíthető. Az M0 autópálya M5-M1 közötti szakaszának vonzáskörzete látszott legoptimálisabbnak. Tavaly nyár elején kértük meg logisztikai vezetőnket
a lehetséges helyszínek felmérésére. Végül három helyszín közül esett a választás Törökbálintra. Szempont volt az iroda, illetve a raktár nagysága, a logisztikai kondíciók, de fontos szerepet játszott az is, hogy a kollégáink mennyire könnyen tudják megközelíteni az irodát, akár tömegközlekedéssel is. A törökbálinti helyszín minden kitételnek megfelelt. Helyi lakosként én is éltem javaslattal, hiszen tapasztalataim szerint a vállalkozások betelepüléséhez kiváló adottságokkal bír a település. További előny, hogy a nagyforgalmú autópálya melletti elhelyezkedés jelentős marketing-érték.
•     Tavaly nyáron kezdték keresni a helyet, és január elsejével már az új törökbálinti raktárból szolgálták ki a vevőiket. Ez igazán gyorsan ment.
Valóban így van, és itt meg kell említenem Törökbálint Önkormányzatának és Polgármesteri Hivatalának gyors, pontos és rugalmas hozzáállását. A Kereskedelmi Hatósági Irodán pillanatok alatt megtörtént a székhely bejelentése, így már december közepén bejegyezték a cégbíróságon. Ezután gyors egymásutánban tudtuk beszerezni a hivatalos hatósági engedélyeket (ANTSZ, Tűzoltóság stb.).
•     Nyilván Törökbálint érdeke is, hogy minél több nagy forgalmú cég települjön ismét városunkba. Nem csak az iparűzési adó miatt, hanem azért is, mert ezek a cégek munkahelyeket teremtenek. Önök terveznek bővítést a közeljövőben?
Január óta hat új munkakört hirdettünk meg, és úgy látjuk, hogy a létszám a közeljövőben is biztosan bővülni fog. Folyamatosan mérlegeljük a lehetőségeket. Már most elsősorban helyi vagy környékbeli cégek szolgáltatásait vesszük igénybe marketing, pénzügyi illetve adminisztrációs feladataink ellátásához. Szeretnénk az autóflottánk karbantartását is helyi szinten megoldani. Ez kedvező a helyi lakosoknak, és természetesen nekünk is.
•     Végezetül engedjen meg egy személyes kérdést. A Brammer magyarországi vállalata közel kétmilliárd forint éves forgalmat bonyolító cég, amely ráadásul az ipar területén fejti ki tevékenységét. Ön fiatal, kétgyermekes édesanya, és emellett egy ilyen nagy multinacionális vállalat menedzsmentjének sikeres tagja. Hogyan sikerül mindezt egyszerre megvalósítania? Nem néznek Önre néha kicsit furcsán egy nemzetközi meetingen a kollégái?
Valóban nem egyszerű feladat a munkában és a magánéletben is maxi­málisan helytállni. Nem is működne a dolog családi és külső segítség nélkül, emellett - bevallom – rendkívül nagy szervezői munkát is igényel mindez. Az angol vezetés egyébként kimondottan örült, hogy végre nő is van a  csapatban, hiszen a munkavállalói sokszínűség segíti a fejlődést. Eleinte természetesen kicsit furcsa volt, amikor egy igazgatósági ülésen a nagyszámú férfi kolléga között egyedül képviseltem a „gyengébbik” nemet (ez a kifejezés is egy rossz beidegződés), de szerencsére a cég a teljesítményt ismeri el, és nem az előítéletek alapján értékel. Bízom benne, hogy a jövőben itt, Törökbálinton is sikerrel megálljuk majd a helyünket.

PERJÉS



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!