Kerthelység

2011. nov 30.

Budaörsi és törökbálinti városvezetők tanácskozása

Írta: admin Kategória: ESEMÉNYEK

Budaörs Város polgármestere és Törökbálint Város polgármestere részvételével alpolgármesterek, hivatali szakmunkatársak tanácskozására került sor 2011. október 12-én Törökbálinton.

E megbeszélés előzményeként 2011. május 2-án a budaörsi főépítész meghívására Budaörs Város Polgármesteri Hivatalában a tanácskozás résztvevői – minden részletre kiterjedő – szakmai előegyeztetést végeztek az egymást kölcsönösen érintő kérdésekben.
A teljesség igénye nélkül azok a témák, amelyek mindkét megbeszélésen tárgyalásra kerültek:
1. Elkészült Budaörs Város Településszerkezeti Terve (TSZT) és Helyi Építési Szabályzata (HÉSZ), mely tervezethez Törökbálint számos észrevételt fűzött. (A megbeszélés eredményeképpen a két város számos területen ellentétes álláspontja közeledett egymáshoz.)
2. A TSZT-ben szereplő – mindkét várost érintő – fontos fejlesztési elem: a jövő metrófejlesztése. A FŐMTERV tanulmánya nagy költségvonzatú mélyvezetést tartalmaz, ezért javasolja Budaörs (ezzel szemben), hogy a jelölt virágpiaci megállótól az autópálya szélső északi sávjai alatt – kéregvezetéssel – történjen a kiépítés a Tópark (tervezett) megállójáig. Ezt a kérdést nem lehet elválasztani a mindkét várost egyaránt érintő közösségi közlekedési kérdések komplex vizsgálatától.
Ehhez kellő alapot szolgáltat az a körülmény, hogy 2012-ben a BKV-val kötött szerződések – mindkét város esetében – lejárnak.
A jelenlévők egyetértettek abban, hogy az intermodális központot a két település közigazgatási határterületén lenne célszerű kialakítani.
3. Felmerült a budaörsi temető (Törökbálint közigazgatási területén) további bővítésének igénye. Ehhez a csatlakozó területen új besorolását kéri elvégezni Budaörs a törökbálinti TSZT-ben. Itt új körforgalmi csomópontot szeretne kialakítani Budaörs a Kamaraerdei út–Temető út (Pistályba vezető út)–Méhecske utca csatlakozásánál. Szóba került az esetleges közigazgatási terület módosításának igénye is a temető miatt (krematórium ügye?).
4. Szóba került még:
– a törökbálinti Raktárvárosi út mentén található (jelenleg csak Budaörs szennyvízét kezelő) telep fejlesztési elgondolása. Budaörs átemelő telepként tervezi a jövőben a telepet működtetni, s csatlakozna a fővárosi csatornázás rendszerére, továbbá a Hosszúréti patak völgyében – zárt csővezetékben – kívánja a szennyvizet eljuttatni a csepeli befogadóba.
A vezeték tervezéséhez a törökbálinti TSZT-ben helyet kell kijelölni. Szóba került a megváltozott státusú telep rekonstrukciójának sok nehézséggel járó kérdése is.
– a Pistály-réti csapadékvíz-tározó szükséges kialakítása kapcsán a jelenlévők részletesen tárgyalták a budaörsi új fejlesztési terület – a Törökugrató térségének – „csapadékvíz-átkormányzása” miatti hatásviszonyok következményeit (15 hektár nagyságú terület késleltetés nélkül érkező felszíni vizeinek kezelhetősége).
– a Tétényi fennsíkon – törökbálinti közigazgatási területen – található Napliget terület tervezett fejlesztése okán a jelenlévők egyetértettek a budaörsi Veréb utcai területfejlesztés közös programként való megvalósításában.
– visszatérően felmerül a Raktárvárosi út–Kamaraerdei út csomópont körforgalmúvá átépítésnek kérdése. Itt az FSD Park kapott építési engedélyt a csomópont kialakítására. Ettől északra, a Raktárvárosi út–Méhecske utca csomópontjában szeretne Budaörs – hasonlóan – körforgalmat létrehozni. Ehhez bővíteni kellene a meglévő autópálya és vasúti pálya felett átívelő hidat, s a Méhecske utcai szakaszon a le- és felhajtókat (lóherét) pótlólag meg kellene építeni.
– Budaörs jelezte, hogy új felüljáró megvalósítására kerülhet sor a budaörsi Ibolya utca irányából a Malomdűlőn át a Méhecske utca eléréséig.
– Törökbálint felpanaszolta, hogy a Szarvasmezőre telepített budaörsi gyepmesteri telep zaja zavarja a Szabadházi-hegyen és a Pistályban élőket. Szükség lenne a gyepmesteri tevékenység kistérségi kezelésű – új telephelyen történő – megvalósítására.
– a hosszú egyeztetés során szóba került, hogy a két település közigazgatási határán húzódó Méhecske utca indokolt kiszabályozásához a TSZT-ket (kölcsönösen) alakítani kell, illetve a rendezetlen kerékpárúttal kapcsolatos ügyeket a városoknak össze kell hangolniuk.



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!