Kerthelység

2011. szept 30.

Infokommunikáció – emberközelibb szolgáltatással

Írta: admin Kategória: INTERJÚ

Az országos lefedettségű PR-TELECOM, az ország ötödik legnagyobb kábeltévés szolgáltatója céljául tűzte ki, hogy állandóan fejlessze és új területekre terjessze ki hármas és négyes szolgáltatásait. A PR-TELECOM Zrt. Fojt István elnök-vezérigazgató vezetésével alakult és működik immáron 11 éve, kizárólag magyar tulajdonú cégként. Jelenleg Magyarország 16 megyéjében rendelkezik távközlési hálózattal, melyek mindegyikén kábeltelevíziós, internet- és telefonszolgáltatást is nyújt.
Közel két évvel ezelőtt a cég megvetette lábát a budai agglomerációban is, azáltal, hogy a budakeszi és a törökbálinti városi kábelhálózat tulajdonosi és működtetői jogosítványát megszerezte. Szeretnénk, ha olvasóink megismernék a PR-TELECOM Zrt.-t és szolgáltatásait, mint a térség infokommunikációs piacának meghatározó szereplőjét, ezért interjút készítettünk Tóbiás Ildikó kommunikációs vezetővel.
A PR-TELECOM mint új szolgáltató jelent meg Törökbálinton, mit kell tudni a társaságról?
A PR-TELECOM – alaptevékenységét tekintve – jelenleg középvállalkozásnak minősül a műsorelosztó rendszerrel rendelkező cégek között, ugyanakkor a szolgáltatással ellátott lakások számát tekintve a magyarországi kábeltelevíziós piac első öt szolgáltatója között található. Folyamatos terjeszkedésének köszönhetően előfizetőinek száma mára meghaladja a 106 ezret.
Milyen szolgáltatásokat kínálnak, mi az, amiért az ügyfeleknek érdemes átszerződni önökhöz?
Ugyanazt a szolgáltatási színvonalat tudjuk nyújtani ember­közelibb módon, mint a multinacionális nagy cégek, és kedvezőbb ár–érték arányú csomagok összeállítására is van lehetőség. Kábeltévés szolgáltatás mellett szélessávú internetet és telefonos szolgáltatást kínálunk az ügyfeleinknek, nagyon jól összeállított tartalommal. Ráadásul a kábel tv esetében analóg és digitális szolgáltatásra is képes a rendszerünk, így – az igen nagy számú csatornánkból válogatva – mindenki a magának ideális megoldást tudja választani.
Jobban jár, aki egyszerre több szolgáltatást is önöknél fizet elő?
Igen, természetesen kiemelt hangsúlyt helyezünk arra, hogy ügyfeleink egy helyen, televízió (kábeltévé) mellett, telefon- és szélessávú internetszolgáltatást is kaphassanak igazán jó ár/érték arányban. A kábeltelevízió jóval kiforrottabb technológia, mint az internetalapon szolgáltatott alternatívája, mindeközben visszirányú kommunikációra is képes (azaz internet- és telefonszolgáltatásra egyszerre), szemben a műholdas, a közbeszédben tányéros tévéként is emlegetett platformokkal, utóbbiak ráadásul az időjárás viszontagságainak is jobban ki vannak téve.
A mai világban nagyon nagy előny, ha egy helyen mindent el lehet intézni, nem beszélve arról, hogy – mint említettük – vannak kedvezményes csomagajánlataink is, amelyek segítségével új előfizetőink szinte csupán egy családi mozizás áráért juthatnak egyszerre tévé-, internet- és telefon-előfizetéshez, meglévő előfizetőink pedig akár csak néhány száz forintos többletköltséggel kábeltévé-előfizetésük mellé internethez és telefonszolgáltatásokhoz.
A szolgáltatások egyenként is megrendelhetők vagy csak csoportosan?
Minden szolgáltatásunk külön is elérhető, de csomagban előfizetve nagyobb kedvezményt biztosítunk. Ma már naponta használunk telefont, nézünk kábeltévét vagy szörfözünk a világhálón. Nagyon sok háztartásban van jelen mindhárom szolgáltatás, s ezeket sokszor különböző szolgáltatóknál fizetik elő, nem tudva azt, hogy e hármat ugyanattól a szolgáltatótól is megkaphatják. Ezzel időt és pénzt spórolhat meg magának az ügyfél.
Két év alatt milyen technikai hátteret sikerült kiépíteni ebben a régióban?
Törökbálinti hálózatunkat folyamatosan fejlesztjük, korszerűsítjük, hogy üzembiztonsága az állandó minőséget tudja biztosítani. Ha a szolgáltatásban esetleg mégis hibajelenség lép fel, akkor a műszaki kollégáink, a nagy szolgáltatókkal ellentétben, illetve ügyeleti rendszerünknek köszönhetően a hét minden napján 24 órás ügyeleti rendszerben azonnal indulnak a vonalhálózati hibákra. Munkatársainkat arra ösztönözzük, hogy nem az ASZF szerinti időintervallum végső időpontjára kell a hibát kijavítani, hanem a lehető legrövidebb időn belül kell előfizetőink részére a megszokott jó minőséget helyreállítani.
Milyen fejlesztéseket hajtottak végre az elmúlt időszakban?
A közelmúltban internetszolgáltatást támogató eszközöket cseréltünk, ennek köszönhetően nőtt a kiajánlható sávszélesség és előfizetőink elégedettsége. A műszaki segítségnyújtást illetően a hét minden napján 0–24 órás ügyeletet tartunk fenn, a PR-TELECOM televíziós műsorkínálata pedig számos, a településen korábban nem fogható és a műholdas versenytársak által sem terjesztett csatornát tartalmaz. Menedzsmentfelületünkön jól követhető, hogy a szolgáltatásunk a fejlesztéseknek köszönhetően napról napra stabilabb.
Hogyan lehet elérni önöket, az ügyfélszolgálat mennyire kiépített?
Országosan mintegy 17 ügyfélszolgálaton várják kollégáink ügyfeleinket. Ezenkívül van egy központi telefonszámunk, a 1231, ahol az ügyfélszám megadásával pillanatokon belül el lehet érni minket, ez a szám 0–24 órán keresztül hívható.
A közelmúltban kereskedelmi partnerünk megnyitotta az irodáját Törökbálinton, a Bajcsy-Zsilinszky út 20. szám alatt, ahol személyesen is érdeklődhetnek azok, akik elő szeretnének fizetni szolgáltatásainkra, vagy csak tájékozódnának a kedvezményes ajánlatainkról.
A 24 órás 1231 telefonszolgáltatásunknál nagyon fontosnak érezzük, hogy nem gépi hanggal találkozik a telefonáló, szemben a multinacionális cégek gépi adatrögzítésével, hanem az ügyfélszolgálatos kollégáinkkal minden problémát meg tud beszélni. Munkatársaink nemcsak az ügyfélszolgálatra beérkező hibákat veszik fel, hanem komoly műszaki felkészítésüknek köszönhetően a kábelmodemeket és a set-top-boxokat is kezelik, újraindítják, az esetleges hibákat jelentik az ügyeleti rendszerünkbe.
Milyen technikai lehetőségek vannak, milyen módon lehet a kábelszolgáltatásokat (értve itt a digitális és HD szolgáltatást) igénybe venni? Milyen eszközök állnak rendelkezésre?
A közelmúlt fejlesztéseinek eredménye az úgynevezett CA modul bevezetése, amelynek segítségével a kártyafogadó egységgel rendelkező televíziókészülékek tulajdonosai immár kiegészítő berendezés (úgynevezett set-top-box) nélkül is élvezhetik gazdag digitális műsorkínálatunkat, jelentősen jobb képminőséggel, akár HD minőségben is. Analóg műsorkínálatunk (és a CA modul bevezetésének köszönhetően már a digitális szolgáltatásunk is) set-top-box nélkül élvezhető, ezzel áramot és helyet takaríthatnak meg előfizetőink, ami rendkívül nagy előny versenytársaink szolgáltatásához képest.
A fent említett helyi kereskedelmi partnerrel a Törökbálinton élőknek is – az előfizetőkért folyó nagy versenyben – új alternatívát és minőségi szolgáltatást kívánunk nyújtani, a legmodernebb úgynevezett 3.0 Docsis technológiával kiépített hálózattal.
Akiknek régi készülékük van, és nem tudnak újat vásárolni, de szeretnék ugyanezeket a szolgáltatásokat igénybe venni, erre milyen lehetőségük van?
Természetesen rájuk is gondoltunk, nekik beltéri egységet, set-top-boxot tudunk biztosítani. Ez a beltéri egység ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, mint a CA modul és a kártya, így minden ügyfelünk számára elérhető, magas minőséget biztosítunk.
Régi, évek óta használt telefonszámukat át tudják-e vinni az új ügyfelek, ha más szolgáltatóról váltanak a PR-TELECOM-ra?
Nagyon népszerű a számhordozás, az emberek szeretik a rég megszokott telefonszámukat használni akkor is, ha szolgáltatót váltanak. Mi mindenben, így ezen a téren is az ügyfeleink érdekeit tartjuk szem előtt. Természetesen lehetőség van a szám áthozására. További jó hír a telefon-előfizetések kapcsán, hogy a hálózaton belüli hívások díja nulla forint. Az egyre szélesedő ügyfélkör ráadásul ezt a lehetőséget még kedvezőbbé teszi, hiszen egyre több olyan háztartás van az országban, amelynek tagjai ingyenesen tudnak beszélgetni egymással a PR-TELECOM hálózatán belül. További díjaink is nagyon kedvezőek, ezért úgy gondolom, a kábeltévé-szolgáltatás mellett a telefon- és internet-előfizetést is érdemes nálunk megkötni az ügyfeleknek.
Milyen internetlehetőségek vannak a PR-TELECOM-nál?
Telefondíj és időkorlát nélkül kényelmes, folyamatos és kedvező, széles sávszélességű internetelérhetőséget kínálunk, sőt – a gyakran úton lévő ügyfeleinkre is gondolva – rövidesen meg fogunk jelenni mobilinternetet is magában foglaló, négy szolgáltatást tartalmazó csomagajánlatunkkal. Munkatársaink ráadásul a számítógépre történő telepítésig mindenben segítik ügyfeleinket. Mindenkit arra buzdítanék, keresse fel ügyfélszolgálatunkat és tájékozódjon a lehetőségekről, érdemes csatlakozni a PR-TELECOM egyre bővülő előfizetői bázisához.
Az internetoldalunkon a www.pr.hu weboldalon minden információt megtalál az érdeklődő.



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!