Kerthelység

2008. nov 17.

Felelősség a hétköznapokban

Írta: admin Kategória: ESEMÉNYEK

Egy-egy cég felelős az emberekért és a környezetért, akikre és amelyre hatással van. Egyszerűen szólva erről szól a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR).


A CSR az elmúlt néhány évtizedben vált kiemelt fontosságú kérdéssé. A társadalmi-környezeti problémák iránt felelősséget vállaló cégek száma szerte a világban folyamatosan emelkedik.
Magyarországon a vállalatok társadalmi felelősségvállalása még gyerekcipőben jár, kevés a kialakult hagyomány, a jól működő gyakorlat. Egyre több cég ismeri fel azonban, hogy a társadalmi szerepvállalás hagyományaira építve elismerten felelősen és átláthatóan működő gazdasági szereplővé válhat. A Pannon hosszú évek óta elkötelezett a felelős működés iránt. Telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó vállalat lévén célja, hogy szakértelmével, innovatív technológiai megoldásaival hozzájáruljon a hátrányos helyzetben élők fejlődéséhez, csökkentse hatását a klímaváltozásra, és előmozdítsa az információtechnológia biztonságos használatát. Anyacége, a Telenor vállalati felelősségvállalási stratégiáját ülteti át a magyarországi környezetbe.
A vállalati felelősségvállalás egy vállalatirányítási szemlélet, amely a mindennapi működést gazdasági, környezeti és társadalmi érdekek mentén határozza meg. A Pannon igyekszik minden tevékenységében érvényre juttatni az elvárások e háromszögét.
2004-ben jött létre a Pannon Példakép Alapítvány, melynek segítségével a Pannon a társadalom számára követendő példát mutató honfitársainkat igyekszik segíteni. Az alapítvány minden negyedévben három „hétköznapi hőst” választ ki a lakosság jelölései alapján. Az eddigi díjazottak között vannak hátrányos helyzetűek oktatásával, társadalmi integrációjával a legkülönfélébb módon foglalkozó személyek, a fogyatékkal élőknek előadó-művészetet oktató emberek, gyermekek világi és egyházi oltalmazói és nem utolsósorban az ép és sérült sportért küzdők. 2008-tól a Példaképek tevékenységéről az interneten elérhető naplóban (blogon) is tájékozódhatnak az érdeklődők a blog.peldakep.hu címen.
A vállalat társadalmi befektetéseinek másik fontos eleme az éves karácsonyi ajándék. Az évi 25 millió forint adományt a vállalat ügyfeleinek nevében ajánlja fel a Pannon. 2007-ben a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Egyesület fóti lovasterápiás központjában épült meg a Pannon adományából egy oktató-, táboroztató központ, amely minőségi változást hozott a civil szervezet munkájában.
A Pannon 2004-ben indította el a Közel a környezethez elnevezésű programját a környezetvédelmi stratégiája megvalósítására. A társaság célja, hogy 2011-re a várható teljes szén-dioxid-kibocsátását 24 százalékkal csökkentse. E cél eléréséhez jelentős lépés lesz, hogy a Pannon új, környezettudatos, közösség- és kommunikáció-központú irodaházba költözik 2009-ben. A törökbálinti épület különleges építészeti és környezetvédelmi megoldásairól a Pannon honlapján olvasható bővebben, a www.pannon.hu/pannon/uj_irodahaz/ címen.
A vállalati felelősségvállalás sikeréhez, a mindennapokba való átültetéséhez elengedhetetlen, hogy a cég dolgozói is átvegyék és magukénak vallják ezeket az értékeket. A Pannon ennek érdekében külön programmal segít a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtésében. A munkatársak emellett a gyakorlatban is kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból: immár második éve karitatív csapatépítés keretében két kezük munkájával segítenek a rászoruló kistelepülések megújulásában, élhetőbbé tételében.
A Pannon azon kevés vállalatok közé sorolható Magyarországon, amelyek éves jelentést készítenek nem pénzügyi teljesítményükről. A cég éves vállalati felelősségvállalási jelentése összefoglalja mindazt, amit a Pannon törvényi kötelezettségeinek megfelelően és azokon túlmenően tett és tesz mindennapi működése során. A jelentés elérhető az interneten, a Pannon társadalmi felelősségvállalás oldalán: http://www.pannon.hu/pannon/vallalati_felelossegvallalas. Emellett a Pannon 2008-ban C típusú GRI jelentést készített a Good CSR-program egyik résztvevőjeként



Lapozzon bele
november–decemberi számunkba!